08-Autoresponder v praxi

Co vše automatizovat:

Objednávkový a prodejní proces.

Většina z vás při prodeji svých produktů bude pravděpodobně používat některý ze stávajících platebních procesorů. Co jsou to platební procesory, jejich fungování a další podrobnosti o možnostech jejich využívání je obsahem jiných článků. Nyní proto jenom stručně. Vybudovat si možnost přijímat platby kreditními (platebními) kartami je značně složitá záležitost, nejen u nás, ale i ve světě. Banky a místní autorizační centra jsou velmi opatrné při rozdávání licencí na tuto činnost. Většina obchodníků na Internetu proto využívá služeb společností, které se tímto profesionálně zabývají a za malý poplatek vám umožní příjem plateb kreditní kartou.

Použitím platebních procesorů při prodeji vašich produktů vám odpadá první starost, jak automatizovat tuto činnost. Ve většině případů je automatizace již provedena opatřeními platebního procesoru. Vám pak stačí do vaši prodejní stránky vložit tlačítko s vygenerovaným kódem procesoru a při kliknutí na toto tlačítko, je váš zákazník automaticky přesměrován na stránku procesoru, kde má přednastavenou formu pro vložení jeho dat z karty. Přitom v okamžiku přesměrování vše další jde přes šifrované zabezpečené servery. Po provedené platbě platební procesor automaticky zašle vašemu kupci email s potvrzením jeho platby a vám informaci o provedené transakci. Většina dobrých platebních procesorů současně ve svém vygenerovaném kódu zahrnuje i URL vaši tzv. „Thank you“ (děkovné) stránky, kde je již informace jak může váš kupec zakoupený produkt obdržet. Pokud jde o produkt ke stažení on-line měla by tam být URL pro download, pokud jde o fyzické produkty, konkrétní informace, kdy, jak a kým bude produkt doručený.

Nicméně prodej produktu by neměl ukončit váš vztah s tímto zákazníkem. Takže nyní nastupuje vaše úloha v automatizaci prodejní činnosti. Každý váš kupec by měl za 3-4 dny obdržet váš email s poděkováním za to, že si zakoupil váš produkt a pozváním, aby se znovu podíval na další vaše produkty, jakmile mu to jeho čas dovolí. Poté vložit adresu kupce do autoresponderu zřízenému pro tyto účely. Připravit 5-10 následných zpráv a za nějakou dobu začít s jejich rozesíláním. V těchto zprávách můžete například seznámit zákazníka s vašimi dalšími produkty, příbuznými k tomu co si koupil.

Tyto způsoby prodejů – prodávat znovu na předchozí prodeje – jsou známé jako „backend“ prodeje a automatizování těchto procesů může vytvářet velmi dobré zvláštní výnosy v podstatě s minimem práce a nulovými náklady.

Vaše služby potenciálním zákazníkům.

On-line zákazníci jsou zvlášť náročná parta kupujících. Většina z nich velmi dobře zná prostředí Internetu a jeho možnosti a tak od vás očekává kvalitní, ale zejména rychlou službu. Skutečnost, že při nějakém dotazu na vaše produkty, nebo službu, odložíte odpověď o dva-tři dny může mít v důsledku ztrátu možného kupce, protože ten se většinou se svým dotazem obrací na více prodejců, jež nabízí stejné produkty jako vy.

Znovu autoresponder je v tomto směru vynikající nástroj. Stačí vám vytvořit emailovou adresu jako například faq@vase_domena.cz a pozvat vaše návštěvníky, aby jejich dotazy emailovali k této adrese. Pak není problém napsat článek, který bude obsahovat předem připravené odpovědi na všechny možné otázky, které by mohly vzniknout k vašim produktům. Vžijte se do situace vašeho zákazníka. Co vše by vás zajímalo na produktu, který chcete koupit. Co je tam pro vás nejasné, co potřebuje doplnění atd. Na tyto otázky vypracujte odpovědi. Poté napsat email jako například:
———————————————————————-
Dobrý den,

děkuji Vám za Váš dotaz. Zkušenosti z prodeje mého produktu ukázaly, že nejvíce otázek od návštěvníků mých stránek se týká problematiky obsažené v mých 10 odpovědích pod podpisem. Jelikož vím, že Váš čas je velmi cenný a chci se ujistit, že odpověď na Vaši otázku byla odeslána okamžitě, zasílám Vám tento poučný email.

Samozřejmě, pokud v odpovědích nenajdete řešení Vašeho problému, nebo nabídnuté odpovědi nebudou dostatečně podrobné, neváhejte prosím zaslat email na mou obchodní adresu info@vase_domena.cz

S pozdravem.

Vaše jméno
———————————————————————-
10 nejvíce zaslaných otázek a odpovědí na ně:

Toto je cesta, která vám ušetří moře času, odpovídat jednotlivě na každý email s dotazem. Váš návštěvník bude ohromený, protože uvidí, že jste vytušili jeho potřeby, okamžitě reagovali na jeho dotaz, usnadnili mu cestu pro případný další dotaz a Vaše okamžitá odpověď ukáže vašemu zákazníkovi, že má co dělat s profesionálem, který si váží každého potenciálního zákazníka.

Vás to stojí hodinku-dvě připravit si opravdu 10 podrobných otázek a odpovědí na ně, vložit to do zprávy a celé do autoresponderu. Pak již jenom šetříte váš čas tím, že místo ruční odpovědi na každou možnou otázku za vás odpovídá autoresponder a vytváříte image vašeho obchodu.

Rozeslat informace o více produktech, které máte připraveny.

clanky@domena.cz – můžete napsat kratičký článeček, například jestliže obsahem vašeho podnikání je cestovní ruch – „10 tipů na vynikající levnou dovolenou“, kde dáte stručnou informaci o vaši nejlepší nabídce. Poté vytvořit emailovou adresu něco jako clanky@domena.cz vložit to do autoresponderu a podporovat na vašich internetových stránkách. Jenom tam poznamenat, pro více informací zašlete prázdný email s INFO v předmětové lince na clanky@domena.cz

Návštěvník je docela spokojený, protože tím, že navštívil vaši stránku, projevil určitý zájem o vámi nabízenou službu. Je zvědavý, co mu ještě můžete doplnit a pošle email na zadanou adresu. To je pro něj otázka 30 sekund, tak proč by měl váhat.

Nyní přijde to hlavní. Návštěvník zkontroluje za hodinu, dvě, nebo až druhý den schránku došlé pošty a najde váš email. On ho nevymaže, ale určitě přečte, protože si o něj vlastně napsal a zajímá ho, co vše mu můžete nabídnout. To je vaše další šance, ukázat se jako profesionál, zvýšit důvěryhodnost ve vaši společnost a vyvinout nový vztah s novým potenciálním zákazníkem. Nyní si představte, jak můžete zvednout vaše prodeje, když váš autoresponder mu pošle další váš email, třeba s poděkováním, že si přečetl váš článek a jen tak mimochodem s nabídkou dalších vašich produktů..

instrukce@domena.cz – pro zákazníky, kteří si koupili nějaký váš produkt. Připravit email s poděkováním za zakoupení produktu a s nabídkou na pomoc např. při instalaci software, nebo zprovoznění produktu atd. Těch možností je celá řada, jen trochu přemýšlet a zapracovat.

Autoresponder vám tak zajišťuje plnění úkolů, které by vám jinak zabralo spoustu vašeho času. Vám pak stačí jednou za čas připravit několik zpráv, vložit je do software vašeho autoresponderu, stanovit dny, kdy se která zpráva odešle a vše ostatní za vás dělá autoresponder. Samozřejmě v začátcích vedení vašeho obchodu to nemá vliv na nějakou velkou úsporu času, ale jakmile se váš obchod rozeběhne, začnou vám chodit dotazy, lidé začnou vkládat své adresy do vašich opt-in stránek, pak teprve oceníte službu, kterou autoresponder za vás dělá.

Z tohoto malého přehledu jste jistě pochopili, jak perfektním pomocníkem pro úsporu vašeho času a profesionalizaci vašeho obchodu je dobrý autoresponder a jeho využívání. Je jen na škodu, že jen velmi málo českých internetových podnikatelů využívá tento nástroj. Obecně jsem názoru, že emailový marketing je v Česku silně podceněn, většina firem a obchodníků se spoléhá na vyhledávače, přičemž investice do vyhledávačů jsou několikanásobně vetší a přináší několikanásobně horší výsledky, než dobře připravený a provozovaný email marketing.

Autor: Vladimír Mikuša
www.wp.sms-praha.cz

Poznámka: Článek je možno volně publikovat za předpokladu uvedení jména autora článku a URL adresy stránek.

Napsat komentář

TRANSLATE

BelarusianCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFinnishFrenchGermanHungarianIrishMacedonianNorwegianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwedishUkrainian

Úvodní stránka

Kategorie

Archiv

Září 2017
Po Út St Čt So Ne
« Kvě    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Login

Video Web Wizard

Upgrade your Flash Player to version 8 to view this video! (Click here for the download)

Convert videos to web format

Porozumět Responderům

Porozumět autoresponderům

Nová e-kniha Porozumět autoresponderům spolu s 16 softwarovými produkty, grafikou a šablonami. Jen klik na obrázek a ZDARMA stáhnout!