06-Automatizace

Vedení jakéhokoliv obchodu na Internetu, má proti klasickým fyzickým obchodům nesporně řadu výhod. Jednou z nich je automatizace vašich činností.

Jestliže vedeme klasický fyzický obchod, naše činnost začíná ráno (dávno před otevřením) příchodem do obchodu, kontrolou příchodů zaměstnanců, přípravou zboží, atd., atd. Teprve poté můžeme otevřít a očekávat naše zákazníky. V průběhu dne, je celá řada dalších nutných úkonů, zajišťujících funkčnost našeho obchodu. Večer po uzavření musíme spočítat tržbu, a peníze dopravit do bezpečí nějakého bankovního trezoru. To vše vyžaduje nemalou spotřebu našeho času a jsou to činnosti, které ve své podstatě nelze takřka nijak automatizovat, nebo vynechat.

Úplně jiná situace je pokud máme svůj virtuální obchod na Internetu. 90% činností uvedených v předchozím odstavci odpadá. Protože svůj obchod vedeme většinou z domova ze svého PC, je úplně jedno, kdy ráno vstaneme a začneme se svému obchodu věnovat. Odpadá kontrola zboží, jelikož náš produkt (většinou) „INFORMACE“ máme nastálo fixované na našem serveru. Maximálně si projdeme některé novinky na stránkách, jež mají něco společné s našimi „produkty“, t.j. nějaký nový zajímavý software, novinky v jiných programech atd. To vše ale pohodlně od psacího stolu doma nebo v kanceláři. Protože všechny prodeje jsou realizovány bezhotovostním stykem, odpadá starost o to, jak a kdy bezpečně ukládat naši tržbu a o výsledku naší tržby nás na jedno kliknutí informuje naše banka.

Přes tyto nesporné výhody obchodování na Internetu, i zde na nás čeká spousta úkolů, které musíme denně udělat pro náš obchod. Odpovídat na dotazy zákazníků, odpovídat na obdržené nabídky, přitom se starat o aktualizaci svých obchodních činností atd. To vše je nesmírně náročné na čas a nevím jak vy, ale já osobně mám vždy málo času a každou volnou hodinu si proto nesmírně cením.

Jednou z věcí náročných na spotřebu času je naše emailová pošta. Je bez diskuse, že email je pořád primární cestou každého obchodníka pro kontakt se svými návštěvníky a potenciálními zákazníky. Email je prostředek, kterým komunikujeme se svými zákazníky, poskytujeme informace potenciálním zákazníkům, udržujeme vzájemné vztahy.

To je zásadní zdroj příjmů pro každý internetový obchod. Přitom ne všichni obchodníci věnují této činnosti to co si zaslouží. Některé statistiky průzkumů dokonce uvádějí, že jen 36% online obchodníků reaguje na dotazy k jejich podnikání do 6 hodin od obdržení dotazu, 42% obchodníků odpoví za dobu delší jak 6 hodin. Z nichž cca 33% odpoví do 3 dnů a zbytek za dobu delší jak 3 dny, ale šokující je že až 22% neodpoví vůbec.

Tato statistika nám ukazuje, že přes všechny dostupné technologie, až dvě třetiny obchodníků na Internetu jsou prakticky bez nápadu, jak řídit jejich emailovou poštu. Praxe je skutečně taková. Postavíte pěkné obchodní místo, zajistíte mu dostatečný provoz a začnou se ozývat zájemci a jiní obchodníci, kteří vám začnou nabízet jejich produkty. Ze začátku jsou to 3-4 emaily denně, které hravě zvládnete. Jenomže po třech měsících to je již 50 emailů denně s nějakým dotazem, požadavkem, nabídkou a každý by chtěl svou odpověď ihned, pokud možno včera. Najednou se pro vás stane řízení vaší emailové pošty pracovním úvazkem na celý den.

Nemůžete optimalizovat své stránky, doplňovat o nové projekty, aktualizovat starší a ještě odpovídat na stovku emailů denně. Den má jen 24 hodin a trochu se musí i spát, (i když někdo tvrdí, že spánek je ztráta času). Najednou se dostanete mezi tu čtvrtinu, co na některé dotazy neodpoví vůbec.

Naštěstí Internet nám poskytuje to, co nenajdete nikde v žádném fyzickém obchodě. Je to maximální automatizace naší práce, čímž nám šetří spoustu našeho času, který tak můžeme věnovat rozvoji našeho obchodu.

Pojďme se spolu podívat na některé programy, které nám mohou být velkým pomocníkem při vedení našeho virtuálního Internetového obchodu a šetřit náš drahocenný čas. Největší pomoc v automatizaci nám poskytují programy zvané „autorespondery“. Co to je autoresponder a jak ho efektivně využívat pro svou práci a podnikání na Internetu, bude obsahem tohoto článku.

Autoresponder, bychom mohli při troše dobré vůle přeložit do češtiny jako „automatický odpovídač“. Většina z vás ví, že něco podobného existuje, protože řada providerů, kteří vám poskytují i volné schránky došlé pošty na jejich serverech, vám umožní nastavení automatické odpovědi na obdržený email. Tam stačí vložit do formy pro text nějakou vaši stručnou informaci a každý odesílatel emailu obdrží obratem tuto vámi přednastavenou informaci. Na podobném principu pracují autoresponders programy. Jenomže tyto vám umožní podstatně více.

Přesměrování na vámi zvolenou stránku.

Řada autoresponderů je koncipována tak, že při vložení vygenerovaného kódu do stránky, vám na stránce vytvoří formu pro vložení jména a emailové adresy návštěvníka. V okamžiku, kdy tento klikne na odesílací tlačítko, je automaticky přesměrován na vámi předem zvolenou stránku. To je velká pomoc při propagaci vašich produktů. Představte si, že máte malou Opt-in stránku s touto formou, kde nabídnete návštěvníkovi za jeho jméno a adresu nějakou výhodu. Návštěvník vloží do formy požadované údaje a po odkliknutí je přesměrován na stránku, kde mu nabízíte vaše nejlepší produkty a kterou by možná vůbec nenavštívil.

Okamžitá odpověď na nějakou žádost potenciálního zákazníka.

Možná zde namítnete, že to vám zajistí i běžný systém u vašeho poskytovatele emailové schránky. Jenomže na rozdíl od něj, každý autoresponder vám umožní k první odpovědi začít rozesílání následných zpráv. Je jen na vás, kolik si jich předem nastavíte a v jakých časových termínech je bude váš autoresponder odesílat. Takže váš potenciální zákazník obdrží na svou žádost o INFO okamžitě vaši předem připravenou zprávu. Za dva dny však obdrží další, která mu připomene vaše produkty o které se zajímal. Za dalších X dnů obdrží třetí, poté čtvrtou atd., podle toho, kolik jste si jich předem připravili. Všechny zprávy obsahují vygenerovanou URL pro „odstranění z databáze“, takže žádný email zaslaný takto vašim autoresponderem nelze považovat za SPAM.

Jenomže to pořád není vše. Váš autoresponder vám automaticky zasílá informaci o vašem návštěvníkovi, který poslal žádost o INFO, nebo vložil jméno a email do vašeho boxu. V této informaci je uvedené zadané jméno, emailová adresa odkud byla žádost odeslána, IP adresa, datum a čas odeslání. To vám jednak doplňuje váš seznam emailových adres, jednak slouží jako důkaz v případě, že by příjemce vašich následných zpráv zapomněl, že si o ně požádal a podal stížnost na obdržený SPAM.

Autoresponder vám tak zajišťuje plnění úkolů, které by vám jinak zabralo spoustu vašeho času. Vám pak stačí jednou za čas připravit několik zpráv, vložit je do software vašeho autoresponderu, stanovit dny, kdy se která zpráva odešle a vše ostatní za vás dělá autoresponder. Samozřejmě v začátcích vedení vašeho obchodu to nemá vliv na nějakou velkou úsporu času, ale jakmile se váš obchod rozeběhne, začnou vám chodit dotazy, lidé začnou vkládat své adresy do vašich opt-in stránek, pak teprve oceníte službu, kterou autoresponder za vás dělá.

V dalším článku se můžete dozvědět kde dostat dobrý autoresponder a jak ho v praxi využívat.

Autor: Vladimír Mikuša
www.wp.sms-praha.cz

Poznámka: Článek je možno volně publikovat za předpokladu uvedení jména autora článku a URL adresy stránek.

Napsat komentář

TRANSLATE

BelarusianCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFinnishFrenchGermanHungarianIrishMacedonianNorwegianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwedishUkrainian

Úvodní stránka

Kategorie

Archiv

Listopad 2017
Po Út St Čt So Ne
« Kvě    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Login

Video Web Wizard

Upgrade your Flash Player to version 8 to view this video! (Click here for the download)

Convert videos to web format

Porozumět Responderům

Porozumět autoresponderům

Nová e-kniha Porozumět autoresponderům spolu s 16 softwarovými produkty, grafikou a šablonami. Jen klik na obrázek a ZDARMA stáhnout!