04-Emailové seznamy

V minulém článku jsme si řekli něco o tom, jaké výhody přináší využívání nabídkového emailu k podpoře prodeje vašich produktů, nebo služeb. Myslím, že na toto téma není nutné dále diskutovat a všichni jsme přesvědčeni o nesporných výhodách tohoto druhu reklamy.

Problém však nastává v něčem jiném. KOMU vlastně rozesílat své nabídky formou emailu. Internet k tomu poskytuje celou řadu možností. Jedna z nich je například nákup hotových seznamů emailových adres. Ve světě i u nás existuje řada společností, které se profesionálně zabývají prodejem emailových adres. Za nějakých $50 vám prodají sbírku 20 – 30 tisíc emailových adres z celého světa. Moje rada zní – NIKDY nekupujte podobné seznamy adres od nějaké podobné společnosti. Jednak jde z 80% o zastaralé, dávno již neplatné adresy, takže při rozeslání Vaši nabídky se Vám 85% odeslaných emailů vrátí bez možností doručení, jednak v mnoha případech jde o robotem posbírané adresy z inzertních serverů a majitel takové adresy nikdy nedal nikomu souhlas s přijímáním obchodních sdělení. Vaše obvinění pro rozesílání SPAMů je na cestě.

To jsou pro vás vyhozené peníze oknem do kanálu a ještě nebezpečí z obvinění pro rozesílání SPAM nevyžádaných emailů. Existuje však cesta, někdy delší, ale vždy bezpečná a efektivní, jak získat seznam emailových adres, kam poté můžete rozesílat své obchodní nabídky.

Vytváření Opt-in emailových seznamů

Jednou z věcí, kterou je nutné se naučit jsou způsoby jak sbírat, ukládat a používat emailové adresy a získat tak možnost rozesílat vaše významné emaily jenž budou příjemcem bez váhání otevřeny. Zvládnete-li toto co možná v nejkratším čase, budete schopní profitovat z celé nové příležitosti dostupné k emailovým obchodníkům a užívat si působivého ROI, jenž emailový marketing poskytuje.

Vytvořit opt-in emailové seznamy s vaši nabídkou

Jestliže existuje nějaká dobrá rada, kterou bych chtěl dát všem obchodníkům na Internetu tak je to tato:

Neustále sbírejte opt-in informace od návštěvníků vašeho internetového místa.

Proč? Protože pokud nebudete neustále doplňovat svůj opt-in emailový seznam, většina vašich příležitostí k prodejů vašich produktů bude nenávratně ztracena. Výzkumy prokázaly, že uskutečnit prodej znamená udělat k příštímu zákazníkovi v průměru 4 až 7 kontaktů. Jak chcete dělat prodej, když nebudete mít žádný způsob, jak dosáhnout návštěvníka vaši stránky, který se zajímal o váš produkt? Vžijte se do své situace, když surfujete a narazíte na nějakou zajímavou stránku. Pokud si ji hned neuložíte do oblíbených a třeba za hodinu se k ní budete chtít vrátit, těžko ji najdete. Dokonce i jestliže vložíte nějaké klíčové slovo, jenž má vazbu na tuto stránku do Google, ani tam nemáte záruku, že se vám zobrazí její URL..

Návštěvníci vaší stránky to dělají podobně. Otevřou stránku, prohlédnou si nabídku, zavřou a pro vás jsou navždy ztraceni. Jednoduchou metodou, že začnete sbírat jejich křestní jméno a emailovou adresu, zůstanete s nimi stále ve spojení a čas od času jim můžete poskytnout emailem novinky k vašemu produktu, nebo je seznámit s novými produkty a to vše v podstatě pro vás úplně zdarma.

Protože předpokládám, že tyto řádky budou číst i úplní nováčci v podnikání na Internetu, pokusím se několika málo větami vysvětlit co to vlastně ty Opt-in seznamy jsou a jak je budovat.

Opt-in seznam emailových adres je seznam adres lidí, kteří předem souhlasili s přijetím informačního emailu s nějakou nabídkou na jejich emailovou adresu. Nejjednodušší cestou, jak tyto adresy získat je vytvoření malé Opt-in stránky s přednastavenou formou pro vložení jména a emailové adresy. Tyto stránky, většinou jako Popup stránečky se zobrazují při otevření nějaké vaši stránky se zajímavou nabídkou zajímavých produktů, nebo služeb většinou nabízených zdarma, nebo s velkou slevou. Nebo se může tato forma vložit přímo do základní stránky, na které však chybí podrobné údaje o produktu a zejména tam není spojení pro download nabízených produktů, nebo služeb. Konstrukce základní stránky je udělána tak, že po vložení jména, emailové adresy zájemce a kliknutí na tlačítko „Odeslat“ (Subscribe) systém automaticky zašle zájemci email s URL pro stažení nabízených produktů, nebo služeb. V některých případech je konstrukce udělána tak, že v prvním přijatém emailu po kliknutí na Subscribe obdrží příjemce pouze tzv. „Confirmační URL“. V daném případě mluvíme o „dvojitém souhlasu“ (doslovný překlad Subscribe je předplatit, ale u nás toto slovo plně nevystihuje význam úkonu. Vy si nic nepředplácíte, vy dáváte souhlas s přijímáním emailů). Teprve po kliknutí na tuto „confirm“ URL se otevře stránka se spojením pro download nabízených produktů, nebo služeb. Samozřejmě všechna tato činnost je plně automatizována a odesílání všech emailů zaslaných vašemu návštěvníkovi zajišťuje váš autoresponder.

Na konkrétní příklad, kdy je forma pro vložení detailů návštěvníka přímo na webové stránce s nabídkou produktů zdarma, se můžete podívat kliknutím na URL http://sms-praha.cz/10/index.html .

Vytvořit si podobnou Opt-in stránku je velmi jednoduchá záležitost, která se dá zvládnout za několik minut. Pokud někdo má zájem začít budovat své Opt-in seznamy, doporučuji se podívat na instruktážní video nahrávky:

Manuál pro Opt-in s využitím Outloku Express – Optin 3
Manuál pro Opt-in s využitím autoresponderu – Optin-autoresponder

Právě jednoduchost a snadnost jak vytvářet tyto stránky a budovat svůj opt-in seznam, mne přivádí k úžasu nad tím, že takřka nikdo v CZ a SK toto nevyužívá. V mém bývalém AutoHits bylo cca 2.500 uživatelů, ale pouze ve TŘECH případech jsem viděl využití Opt-in stránečky, přičemž pouze u JEDINÉHO uživatele to bylo spojeno s požadavkem na vložení jména a emailové adresy. Z 2.500 podnikatelů na Internetu pouze JEDEN si vytváří svůj vlastní opt-in seznam emailových adres. To není dobrá vizitka pro naše podnikatelé na Internetu. Ve světě dnes nestáhnete takřka žádný FREE produkt, abyste napřed nemuseli vložit své jméno a emailovou adresu do příslušné formy.

Dnes u nás mnoho společností a Internetových obchodů „roní slzy“ nad Zákonem o využívání elektronické pošty k reklamě. Majitelé firem obcházejí tento zákon tím, že vám klidně pošlou email o velikosti 70 kb s kompletní nabídkou a odvolávají se na to, že Vaši adresu získali z nějakého veřejného zdroje, což zpravidla není pravdou. Co jim brání v tom, aby na svou základní stránku vložili malou opt-in stránečku, nebo rovnou příslušnou formu s nabídkou například na 50% slevu nějakého jejich zajímavého produktu, nebo malý dárek, který může dostat každý, kdo vloží své jméno a emailovou adresu do formy? Podle mě je to jen neznalost a hlavně pohodlnost.

Přitom statistiky v této oblasti jsou neúprosné. V statistických výsledcích průzkumů odborných společností, které se tímto profesionálně zabývají se můžete dozvědět že:

– Email je jedničkou v online aktivitách uživatelů Internetu v USA (Pew Internet Survey) http://www.pewinternet.org/Reports/2008/Networked-Workers.aspx
– 1 bilión Internetových uživatelů využívá email (Post Future)
– 82% online kupců minimálně jednou zakoupilo produkt na podkladě emailové nabídky (Post Future)
– Lidé nyní využívají email pro komunikaci častěji, než telefon (Marketing Sherpa)
– 90% uživatelů Internetu využívá email několikráte denně (Double Click)
– 30,1% lidí využívá email jako blahopřejný dopis (Return Path Survey)
– 32% zakoupilo nějaký produkt okamžitě v odezvě na emailovou nabídku (Post Future)
– 59% pokračovalo s dalším souhlasem na příjem emailových nabídek (Post Future)

Lidé věnují mnoho pozornosti jejich emailové poště a čím dále tím více lidí nakupje on-line.

Na druhou stranu spotřebitelé si uvědomují, že jejich osobní informace jsou vyvažovány zlatem a nejsou ochotní vám je poskytnout, aniž by za to obdrželi přiměřenou cenu. Jestliže budete ve vašich opt-in nabídkách nabízet hodnotné produkty, váš opt-in emailový seznam poroste a porostou vaše výdělky.

Autor: Vladimír Mikuša
www.wp.sms-praha.cz

Poznámka: Článek je možno volně publikovat za předpokladu uvedení jména autora článku a URL adresy stránky.

Napsat komentář

TRANSLATE

BelarusianCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFinnishFrenchGermanHungarianIrishMacedonianNorwegianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwedishUkrainian

Úvodní stránka

Kategorie

Archiv

Listopad 2017
Po Út St Čt So Ne
« Kvě    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Login

Video Web Wizard

Upgrade your Flash Player to version 8 to view this video! (Click here for the download)

Convert videos to web format

Porozumět Responderům

Porozumět autoresponderům

Nová e-kniha Porozumět autoresponderům spolu s 16 softwarovými produkty, grafikou a šablonami. Jen klik na obrázek a ZDARMA stáhnout!