03-Nabídkový email

Co by měl obsahovat nabídkový email:

Nabídkový email, tak jako každý jiný obsahuje dvě základní části:

Předmět zprávy (subjekt)
Samotnou zprávu

Předmět zprávy, někdy také označujeme jako „Titulek„, je ta kratičká věta, kterou píšeme v samostatné lince. Je to věta, kterou jako příjemci pošty vidíme, když si otevřeme schránku došlé pošty, ať již v nějakém našem poštovním prohlížeči (Outlok expres, nebo Microsoft Outlok, Eudora atd.), nebo přímo na serveru u poskytovatele naši schránky.

Odstaveček nahoře jsem napsal s vědomím, že vás seznamuji s něčím, co všichni dávno víte. Napsal jsem to však zejména proto, aby jste si to znovu uvědomili, jakou roli ve vašich nabídkových emailech hraje tato kratičká věta, kterou vkládáte do samostatné linky pro předmět zprávy.

Uvědomte si, že většina obchodníků na Internetu nedostává denně jeden nebo dva emaily, ale desítky a někdo stovky emailů. Já, když dva dny neotevřu schránku, kterou mám pod adresou safe@sms-praha.cz , tak tam mám 1200-1800 přijatých zpráv. Co myslíte, že udělám? Nejprve klik – „Vybrat vše“, pak pomalu projdu první přijatou stránkou 150 emailů a prohlídnu „Titulky“. U těch, co mne zaujmou odstraním „výběr“ a u ostatních klik „Vymazat“. Takto mám za pár minut prohlédnuty všechny přijaté zprávy a po vymazání mi tam zůstane 5-6 práv, jejíchž „Titulek“ mě zaujal. Teprve ty si stáhnu do Outloku a poté přečtu. Přesně takto to dělá na Internetu 90% podnikatelů.

Už je vám jasné, proč kladu takový důraz na to, co má obsahovat a co ne, váš „Titulek“? To je vlastně taková vizitka vaši nabídky. Když na první pohled nezaujme, vaši potenciální zákazníci udělají „klik a vymazat“. Vaše následná zpráva může být „zlatá“, nikdo ji neuvidí.

Váš titulek určuje 80 % odezvy na váš propagační dopis. Aby byl efektivní, musí váš titulek jasně a specificky zprostředkovat čtenáři, jak váš produkt,nebo služba mu budou prospívat, nebo řešit jeho naléhavý problém.

Titulek by neměl být delší, než 45 znaků (včetně mezer). Proč zrovna 45 znaků?. Když si otevřete vaši emailovou schránku došlé pošty vidíte tam množství těchto „titulků“ viditelných jen z poloviny, s ustřiženými slovy atd. Je to proto, že největší množství poskytovatelů zobrazují nejméně těch 45 znaků v této lince.

Nepoužívejte pro titulek jen samá velká písmena. Jednak je to špatně čitelné, jednak všichni seriózní podnikatelé na síti vědí, že tento způsob používají zejména amatéři. Rovněž tak různé znaky jako @, %, << >> * apod., nikoho nepřesvědčí, aby tomuto emailu věnoval pozornost a navíc, některé emailové programy načtou tyto znaky, jako HTML kódy a váš předmět zprávy se stane neviditelný, nebo zkomolený.

U vašeho prvního nabídkového emailu, který posíláte na nějakou adresu získanou z volně přístupné databáze, NIKDY nesmíte do linky pro předmět vkládat nějakou větu, která by navozovala dojem, že znáte příjemce. Například něco takového jako: “ Vladimíre vy jste mne volal?“ „Dostal jste již své peníze?“ „Vaše nová URL“. „V odpovědi na Váš dotaz“. Takové a podobné titulky jsou nejen neetické, ale protože zavání podvodem, zařadí vás oprávněně mezi Spamery a tím mimo zákon. (Samozřejmě toto neplatí, pokud již odpovídáte někomu, kdo vás kontaktoval první)

Tento druh podvodu je velmi urážející. Tyto a podobné podvodné taktiky dávají anti-spamerům skutečné ospravedlnění pro jejich boj proti velké poště. To je neetické, neprofesionální a rozčilující pro každého, kdo je napálený při otevření takového emailu, a dělá to velkou škodu k naši profesionalitě.

Zpráva s nabídkou:

Jestliže váš titulek představuje vaši největší výhodu, nebo řešení problému, váš první odstavec ve vaši zprávě, musí zaujmout čtenáře a zatáhnout je do dopisu. Jeden ze snadných způsobů jak to dělat je použití slov „Jestliže – a nějaké sdělení“. Například, „Jestliže chcete tuto výhodu, (dělat peníze, to a to ), potom věnujte pozornost……….. atd.

Váš dopis musíte přizpůsobit tomu, co lidé chtějí. Lidé nekupují produkty a služby, oni kupují VÝSLEDEK co ten který produkt, nebo služba jim nabízí. Lidé nekupují VRTAČKY, ale DÍRY, oni nekupují KLADIVO, ale PSÍ BOUDU, kterou tím kladivem postaví. Lidé nekupují ROMÁNY, ale kupují ÚTĚK z reality, oni nekupují REKLAMU, ale ZVÝŠENÍ PRODEJE za NIŽŠÍ CENU.

Nejvíce společností a lidí utrácí svůj čas a peníze inzerováním na pavučině vychvalováním jejich produktu, nebo služeb a ne tím, aby poukázali na VÝHODY pro zákazníka, když si koupí jejich produkt, nebo službu. Oni zdůrazňují, jak perfektní a nejnovější je jejich „věcička“, místo aby zdůraznili to jak jejich „věcička“ vyřeší problémy jejich zákazníků.

Posledním neméně důležitým atributem každého nabídkového emailu je „žádost k akci“. U vašich prvních nabídkových emailů bude „žádosti o akci“ vaše věta: „Pokud vás moje nabídka zaujala, pro více informací, zašlete prázdný email s INFO v lince pro předmět zprávy na adresu XXXX@xxx.cz (vaše adresa). U ODPOVÍDAJÍCÍCH emailů je vaši „žádosti o akci“ sdělení: „Pro více podrobností stačí kliknout na URL“ (a zařazení URL vaši stránky).

Každý váš email musí na konci zprávy bezpodmínečně obsahovat Vaše plné jméno, funkční emailovou adresu a někdy i telefon. Upozorňuji na emaily odeslané do zahraničí. Většina zahraničních obchodníků si potrpí a je zvyklá na profesionální a zdvořilé jednání. Každý jejich email začíná oslovením buď Hello, nebo méně osobní Hi. Nebuďte však překvapeni, když, zejména při registraci do nějaké společnosti, nebo po zakoupení produktu, obdržíte email s oslovením „Dear“ (miláček, drahý). Zrovna tak jsou tito lidé zvyklí, že každý email končí pozdravem. To jenom u nás si stále mnoho podnikatelů myslí, že stačí poslat email ve smyslu – chcete vydělávat, klikněte tam a tam. Bez oslovení, bez pozdravu, bez podpisu, beze jména.

Ještě jedna zásada na závěr této sekce. NIKDY nevkládejte svou nabídku jako přílohu k nějakému emailu. 99% prof. uživatelů Internetu ví, že maximum virů přichází ve formě přílohy k emailům, takže emaily od jim neznámých osob obsahujících přílohu jednoduše vymažou. Totéž doporučuji dělat i vám všem. Já osobně i když mám velmi dobrý antivirový program, nikdy neotevírám přílohy v emailech ani od známých lidí, zejména přílohy v kompresních ZIP (RAR) souborech.

K této problematice bych mohl psát ještě nejméně dalších 10 stránek. Existují desítky elektronických knih (e-booků) k problematice emailové pošty, psaní emailů, volby slov, rozesílání, atd. Několik dalších informaci o psaní a rozesílání emailů si řekneme v dalším článku týkající se automatizace Vaši práce na Internetu.

Autor: Vladimír Mikuša
www.wp.sms-praha.cz

Poznámka: Článek je možno volně publikovat za předpokladu uvedení jména autora článku a URL adresy stránek.

Napsat komentář

TRANSLATE

BelarusianCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFinnishFrenchGermanHungarianIrishMacedonianNorwegianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwedishUkrainian

Úvodní stránka

Kategorie

Archiv

Září 2017
Po Út St Čt So Ne
« Kvě    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Login

Video Web Wizard

Upgrade your Flash Player to version 8 to view this video! (Click here for the download)

Convert videos to web format

Porozumět Responderům

Porozumět autoresponderům

Nová e-kniha Porozumět autoresponderům spolu s 16 softwarovými produkty, grafikou a šablonami. Jen klik na obrázek a ZDARMA stáhnout!