01-Úvod k reklamě

Reklama, jako taková, je soubor opatření a pomůcek používaných pro seznámení široké veřejnosti o výhodách nějakého produktu, nebo služby. Velká většina obchodů ve světě využívá pro podporu prodeje svých produktů tzv. „Propagací“, zejména formou „obrazové reklamy“. Tam je ale velký rozdíl, mezi přímým marketingem a propagací. Propagace je určena k tomu, aby pobavila a upozornila čtenáře – diváka na nějaký existující produkt. Jistě jste všichni často viděli v novinách, nebo časopisech, celostránkové krásné obrázky s nějakým produktem. Co tam ale vždy chybí, je povel k akci. To je propagace, která vám ve své podstatě jenom říká, „kdykoliv budete potřebovat X-produkt, pamatujte si nás. Tam nenajdete žádný objednávkový lístek, žádnou výzvu ke koupí tohoto produktu prostě nic. Tento druh reklamy nevyzývá lidí ke koupí produktu, jenom na něj upozorňuje. To jen soustřeďuje pozornost lidí na ten který obchod a informaci, že mají na skladě ten který produkt. To není efektivní reklama a velmi často jsou to zbytečně vyhozené peníze. Lidi většinou nezajímá, jak velká a krásná je obchodní společnost, ale je zajímá „co dobrého jim přinese nabízený produkt“. To není tím, že by lidé byli sobečtí. To je přirozená lidská vlastnost, vždy hledat to co nám zlepší naše životní podmínky, usnadní práci, pohodlí atd.

Přímý marketing je o něčem jiném. Internet vám poskytuje příležitost ukázat a nabídnout ve stejnou dobu stovkám tisíců lidem váš produkt. Nyní můžete dělat dvojí „propagaci“. Upozornit návštěvníky, že existujete a že existuje nějaký váš produkt, nebo můžete distribuovat tisíce vysoce extrémních propagačních inzerátů a emailů, které budou bombardovat vaše potenciální zákazníky se všemi výhodami vašeho produktu a s požadavkem na jejich akci ke koupí teď hned.

Chtěl bych se zmínit ještě o jednom rozdílu mezi propagaci a přímým marketingem. Když používáte přímý marketing, každé jednotlivé reklamní úsilí by mělo přinést zisk. Přímý marketing vám dává mnoho nástrojů ke zjištění efektivity vynaložené práce. Když zjistíte, že jedna použitá metoda vašeho marketingu nepřináší očekávané výsledky, jednoduše ji vyměníte za jinou. Ne tak u běžné propagační činnosti. Tam nejsou žádné nástroje jak zjistit její účinnost. Jestliže postavíte za několik desítek tisíc obrovský bilboard s propagaci vašeho produktu, je fakt, že mnoho lidí si jej všimne. Ale vy osobně nemáte žádnou možnost zjistit rentabilitu vynaložených peněz na tuto reklamu. Nemůžete nijak zjistit, kolik vašich zákazníků si váš produkt zakoupilo proto, že ho viděli zrovna na tomto bilboardu.

Podívejme se tedy společně jak to chodí na Internetu. Tam jsou tisícky podnikatelů, kteří dělají obrovské peníze ze svých obchodů. Na druhé straně tisícky dalších nevydělají ani dolar, přesto, že jejich produkty jsou nadprůměrné kvality a jejich webové stránky s profesionálním designem. V čem je tedy ten problém? Odpověď je velice prostá. Vítězové jsou agresivní obchodníci, poražení jsou pasivní. Někdy je opravdu těžké pochopit důvody, které vedou některé podnikatelé k tomu, že utrácejí tisíce korun, nebo dolarů za vybudování jejich obchodu, vytvoření perfektních stránek a když to mají vše hotové, čekají, že jejich obchod poběží sám. Víte o tom, že průměrná návštěvnost webové stránky je pouhých 100 návštěvníků ročně? To je opravdu velmi smutné. Myslíte si, že majitelé takových stránek mohou úspěšně vydělávat z jejich obchodu? Samozřejmě, že ne. Zamyslete se nad tím. Jedním z cílů těchto článků je naučit vás jak se stát agresivním obchodníkem a začít dělat skutečné peníze.

Cílená reklama

Dostat tisíce návštěvníků každý den k vaši stránce, není až tak obtížný úkol. Ale to, že vaši stránku denně navštíví tisíc návštěvníků, ještě neznamená, že budete vydělávat. V internetovém jazyce se návštěvě stránky říká „kliknutí“ (klik). To, že vaše stránka denně obdrží například 10.000 kliknutí, ještě neznamená, že vůbec něco prodáte. Vím o mnoha obchodech, jenž obdrží na jejich stránku tisíce kliknutí denně, čímž vykazují vysoké statistické úspěchy, ale výdělky z toho nejsou takřka žádné, nebo minimální. Proč? Na to je poměrně jednoduchá odpověď. K tomu dochází proto, že tito obchodníci nepoužívají správný reklamní přístup. Sázejí na kvantitu, místo na kvalitu. Co si myslíte o tomto? Je výhodnější oslovit s vaši nabídkou 10.000 lidí, kteří jsou z příbuzného oboru podnikání, nějakým způsobem již projevili zájem o sortiment, který nabízíte, nebo oslovit 1,000.000 náhodně vybraných lidí ze široké veřejnosti? První skupina jsou lidé, kteří sami podnikají v příbuzném oboru jako vy, nebo jsou to lidé, kteří se zajímají o elektronický obchod, o možnostech vydělávání peněz na Internetu, finanční svobodu, nezávislost a další desítky kategorií, které se vážou k vašemu obchodu. Proto je zde velká šance že se budou zajímat o vámi nabízené produkty. To je cílená reklama, zaměřena na cíleně vybrané skupiny osob. To je reklama zaměřená na kvalitu. V druhém případě, zakládáte svou reklamu na kvantitě. Pravděpodobně obdržíte daleko více kliknutí k vaši stránce, ale prodejů minimum, nebo většinou žádné. Všechny techniky, o kterých se zde dozvíte, jsou založeny na cílené reklamě. Začneme s jednou z nejefektivnějších metod reklamy ve světě, kterou je „Přímý emailový marketing“.

Autor: Vladimír Mikuša
www.wp.sms-praha.cz

Poznámka: Článek je možno volně publikovat za předpokladu uvedení jména autora článku a URL adresy stránek.

Napsat komentář

TRANSLATE

BelarusianCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFinnishFrenchGermanHungarianIrishMacedonianNorwegianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwedishUkrainian

Úvodní stránka

Kategorie

Archiv

Listopad 2017
Po Út St Čt So Ne
« Kvě    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Login

Video Web Wizard

Upgrade your Flash Player to version 8 to view this video! (Click here for the download)

Convert videos to web format

Porozumět Responderům

Porozumět autoresponderům

Nová e-kniha Porozumět autoresponderům spolu s 16 softwarovými produkty, grafikou a šablonami. Jen klik na obrázek a ZDARMA stáhnout!