08-Klíčová slova

V předchozích článcích jsem několikráte použil výraz „klíčová slova“. Co to vlastně jsou ta „klíčová slova“, kde je hledat a jak je dostat na Vaši stránku? Klíčová slova, jsou slova a výrazy, která nejlépe vystihují obsah Vaši stránky, náplň Vašeho obchodu, nebo Vámi nabízené služby. Vyhledávací servery používají pro vyhledávání roboty, v počítačové terminologii se jim říká „engines“ volně přeloženo „motory“. To je systém automatizovaných nástrojů, které „prohlédnou“ stránku vloženou do vyhledávače, zhodnotí kvalitu jejího obsahu, porovnají s kvalitou obsahu podobných stránek a podle výsledku zařadí stránku na příslušnou pozici při výpisu po zadání nějakého klíčového slova.

Někdo si chce například koupit kvalitní hodinky. Otevře nějaký vyhledávač a do okna pro klíčová slova vloží slovo „hodinky“. Motory vyhledávacího serveru v milisekundách projdou všechny vložené stránky, které obsahují hledané slovo „hodinky“ a obratem zájemci otevřou X stránek s 10 odkazy na jedné stránce na všechny stránky, jenž obsahují hledané slovo. Dotyčný si pak může vybírat ze stovky firem, které mají na své stránce vložené slovo „hodinky“.

Na první pohled se zdá, že je celý problém klíčových slov velmi jednoduchý. Při tvorbě stránky do této vložím maximum všech možných klíčových slov na jaké si vzpomenu, nebo je najdu a je vystaráno. Jenomže ono to není tak jednoduché. „Motory“ vyhledávačů jsou velmi chytré nástroje. Ony neprojdou jen MetaTagy s klíčovými slovy, které jste tam vložili. Naopak během milisekund projdou celou vaši stránku a jakmile zjistí, že obsah stránky neodpovídá vloženým klíčovým slovům, stránku do výpisu nezařadí. Vaše námaha byla naprosto zbytečná. Podobně pokud zvolíte obecně často používána slova – peníze, zdarma mnoho peněz, atd., vaše stránka se sice ve výpisu zobrazí, ale výpis bude obsahovat desítky, nebo stovku tisíc stránek a samozřejmě v horních pozicích budou zaplacené odkazy.

Najít a na správném místě použít správná klíčová slova není proto jednoduché. Začněte s tím, že si vytvoříte ve vazbě na obsah vašich stránek 100 až 200 klíčových slov, nebo celých frází. Vybírejte specifická slova, nebo celé fráze. Myslete na to, že lidé při hledání vámi nabízeného produktu nepoužijí přesně to slovo tak, jak jste ho uvedli do seznamu.

Řekněme si to na příkladu. Dejme tomu, že prodáváte „golfové hole“. Pak nestačí vložit pouze frázi „golfové hole“, ale použijte více variant – „levné golfové hole“, „prodej golfových holí“, „kupte golfové hole“, „kvalitní golfové hole“ atd. Možností je hodně, jen všechny využít. Mnoho lidí používá při pátraní po informacích sdělení. Zůstaneme-li u golfu, proč nepoužít fráze jako „kvalitní golf“, „jak zlepšit váš golf“ atd. Prostě mít otevřenou hlavu a probrat si všechny možné varianty.

Jakmile máte seznam vašich slov hotový, začít testovat kvalitu vašich slov a frází. Vynikajícím nástrojem na testování je program Wordtracker. Stačí do programu vložit vaše klíčové slovo a program vám ukáže jak často toto slovo dostane výpis při zadání tohoto termínu, jak mnoho vašich konkurentů toto slovo používá a jak mnoho lidí zadalo toto slovo do programu Pay-per-click. Wordtracker vám nabídne FREE zkoušku, kterou můžete používat jak dlouho chcete, ale tam dostanete pouze porovnání vašich klíčových slov s MSN vyhledávačem. Zaplacená verze je na naše poměry trochu drahá, počítejte s částkou $8.04 na den, nebo $26.81 na týden. Wordtracker najdete na www.wordtracker.com/. Wordtracker je velká služba, tam dostanete celou řadu statistických podkladů pro množství kolik klíčových slov je nejlépe vložit v jakém sledu, atd. Pokud chcete obětovat tuto částku, klik na uvedenou URL a koupit.

Nemáte-li na placenou službu, využijte Yahoo: ZDE. Zadáním klíčového slova, nebo fráze obdržíte seznam příbuzných hledání a jak často bylo vámi zadané slovo, nebo fráze použity pro vyhledávání na Yahoo v posledním měsíci.

Jak ale dostat Vámi zvolená klíčová slova na stránku? Toto lze řešit ručně přidáním tzv. „Meta tagů“ do sekce mezi <head> a </head> na Vaši stránce. Samozřejmě i tuto činnost lze automatizovat. Existuje mnoho programů, které Vám po vložení Vámi vybraných slov, vytvoří kód, jenž si pak zkopírujete do příslušné sekce a vše je hotovo. Jeden z takových programů „Meta Tags Creator“, si můžete zdarma stáhnout Meta Tags Creator Jeho použití je velmi jednoduché, nevyžaduje žádnou složitou instalaci. Po instalaci do PC otevřete program, a ten Vás povede dále. Při zvolení vhodných klíčových slov, máte tak šanci, že někdo, kdo bude hledat produkt podporovaný Vašimi stránkami, tyto uvidí a něco koupí.

Dalším programem, který vám může být velmi nápomocen pro zviditelnění vámi nabízených produktů ve vyhledávačích, je „Keyword Content Multiplier“. Tento program vám nejen vloží vámi vybraná klíčová slova na vaši stránku, ale můžete s nim vytvářet duplicitní stránky pro každé vámi zvolené klíčové slovo. Manuál k programu je zatím jen v anglické verzi (pracuji na překladu) a vlastním ho s plnými prodejními právy. Linka pro download je v předchozím článku.

Vyčistit váš seznam klíčových slov a dostat tak seznam těch, která máte otestována, že jsou funkční, pracují a přináší výsledky. Vkládat vaše klíčová slova všude do obsahu vaši stránky. Na vaši stránce jsou vaše klíčová slova jako „NÁVNADA“ pro pavouky, kteří prohledávají zdrojový kód vaší stránky. Teď již jen záleží na tom, kam všude jste svá klíčová slova umístili na svou stránku.

V prvé řadě to musí být v titulku stránky. To je první místo, kam se vyhledávací motory podívají. Dalším aspektem, který vám může hodně pomoci je mít mezi klíčovými slovy název vaši domény.

Obsah vaši stránky. Nezapomeňte nikdy vložit do obsahu vaši stránky vámi použitá klíčová slova. Vyhledávací motory se nedívají pouze na MetaTagy, ale projdou celou vaši stránkou. Vámi zvolená klíčová slova můžete zahnout do vaši reklamy.

Napsat pár článků o vašich produktech se zahrnutím klíčových slov a vložit do diskusních fór, nebo blogů s orientaci na vámi nabízený sortiment produktů, nebo služby.

Postavit vlastní blog, nebo fórum zaměřené na vaše produkty. Vkládat do nich čerstvé články, dostat připomínky a nápady od vašich uživatelů. To vše působí kladně na vyhledávací pavouky a zvyšuje vaši šanci na umístění ve výpisech do horních pozic.

Aktualizovat obsah vašich stránek novými materiály. To donutí pavouky vracet se k vašim stránkám a s novým aktualizovaným obsahem máte větší šanci se dostat na přední místa.

Využívat „Site Maps“ pro posílení vašich pozic v Google, Yahoo a Windows Live Search. Site-maps pomohou a ulehčí pavoukům cestu vašimi stránkami. Co to je Site-maps, a jak využít tuto podporu najdete na www.sitemaps.org . To je vše volné ke stažení, jen je nutné se s tím naučit zacházet a používat.

Jak jsem psal v předchozím článku, udělat si vlastní SEO na své stránky, není až tak složité a obtížné. Jako mnoho věcí na Internetu, to pouze vyžaduje praxi. Prokousat se programy a nástroji, které to umožňují, udělat první jednodušší stránku a pokračovat. Praxe je nejlepším učitelem. Samozřejmě vždy existuje druhá možnost, sáhnout do peněženky, nebo na bankovní účet a zadat to profesionální firmě.

Publikuje

Vladimír Mikuša

Tento článek je možné jako celek volně publikovat za předpokladu zveřejnění autora a URL adres v patičce stránky pod čarou.

Napsat komentář

TRANSLATE

BelarusianCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFinnishFrenchGermanHungarianIrishMacedonianNorwegianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwedishUkrainian

Úvodní stránka

Kategorie

Archiv

Září 2017
Po Út St Čt So Ne
« Kvě    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Login

Video Web Wizard

Upgrade your Flash Player to version 8 to view this video! (Click here for the download)

Convert videos to web format

Porozumět Responderům

Porozumět autoresponderům

Nová e-kniha Porozumět autoresponderům spolu s 16 softwarovými produkty, grafikou a šablonami. Jen klik na obrázek a ZDARMA stáhnout!