06-Obsah stránky 2

Deset základních prvků, které musí obsahovat vaše prodejní místo

Nyní, když jsme se podívali, co vaše prodejní místo nemá obsahovat, je čas se podívat na opačnou stranu, co by vaše prodejní stránka bezpodmínečně měla zahrnovat. Jestliže vaše stránka všechny tyto prvky obsahuje, jste na nejlepší cestě k úspěchům.

První základní prvek – titulek, který okamžitě zaujme pozornost

První věc, kterou návštěvník vaši stránky uvidí, je titulek. To je klíčové místo vaší stránky. To je to, co by mělo vašeho návštěvníka okamžitě přesvědčit, aby neodešel a podíval se na vaši nabídku. Titulek by měl být napsán jasně, stručně a k tématu. Měl by být lákavý. Přece vaší snahou je vzbudit u návštěvníka zájem, aby si doopravdy přečetl celou stránku a dostal komplexně vaše informace. Jednou z cest je, již v titulku zdůraznit výhody vašeho produktu pro návštěvníka.

Jakmile titulek koncipujete, vložit ho do stránky tak, aby okamžitě upoutal pozornost. Použijte zvýrazněnou velikost písma, určitě odlišnou barvu od ostatního textu, kurzívu, atd. Pro zdůraznění můžete použít barevný podklad pod písmo v jiné barvě. Je celá řada možností, jak váš titulek zdůraznit, aby zaujal.

Druhý základní prvek – uživatelsky příjemná navigace

V předešlé části jsme si řekli, že nic rychleji vašeho návštěvníka nevyžene z vaši stránky, než matoucí a složitá navigace. Vaši zákazníci nemají rádi složitou a komplikovanou orientaci na stránce. Musíte proto vše udělat. Vaše navigační lišta, nebo další prvky navigace musí být naprosto stejné a umístěné na stejných místech každé vaší stránky. Nechtějte, aby návštěvník vašich stránek musel pátrat, jak se dostane dál.

Třetí základní prvek – efektivní prodejní stránka

Použita slova a věty, které používáte k popisu vašeho produktu a jeho výhod, jsou klíčem k úspěchu vašeho obchodu. Uvědomte si, že vaše prodejní stránka je v mnoha případech jediným kontaktem mezi vámi a většinou vašich návštěvníků. Proto ji musíte koncipovat tak, aby byla schopna:

– okamžitě zaujmout návštěvníka s množstvím výhod, které dostane při zakoupení produktu
– založit důvěru ve váš obchod – nikdo od vás nic nekoupí, jestliže necítí, že vám může důvěřovat
– důkladně popisovat výhody vašeho produktu a vysvětlovat, PROČ ho vaši návštěvníci budou potřebovat.

Čtvrtý základní prvek – „Pokyn k AKCI“

Jestliže chcete, aby si lidé koupili vaše produkty, nebo služby, musíte jim srozumitelně a jasně sdělit, jak to mají udělat. Uvést na stránce jasné srozumitelné ponaučení, jak bude jejich platba realizována, přes který platební procesor, jestli mohou použít a jakou platební kartu, kam přesně mají kliknout pro provedení platby a jaké záruky jim poskytujete při zakoupení vašeho produktu.

Pátý základní prvek – výběr vhodných obrazů

Použití obrazů které představí váš produkt a jeho výhody může značně podpořit prodejnost produktu. Nezapomeňte proto tyto fotky zahrnout do vaši prodejní stránky. Jestliže však nabízíte více produktů, vkládejte do stránky miniatury fotek s odkazy na jejich zvětšení. To umožní, aby se vaše stránka načítala rychleji. Jestliže prodáváte software, nebo e-books, můžete na miniaturu udělat odkaz na další stránku, která podrobně reprezentuje nabízený produkt.

Odkaz na stránku, kde se váš návštěvník může dozvědět něco o vás a o vaší společnosti. To dá návštěvníkům pocit, že komunikují se skutečnými lidmi a ne jen s prázdným internetovým místem. Navíc, ke každému z osvědčení od vašich spokojených zákazníků je vhodné přidat jejich fotku. Toto vše nesmírně přidá na posílení důvěry k vaši osobě a vašim produktům.

Šestý základní prvek – silná opt-in nabídka

Ve většině případů vaši návštěvníci nekoupí váš produkt při první návštěvě vaší stránky. Nicméně skutečnost, že navštívili vaši stránku znamená, že přinejmenším jsou zvědaví na vaše produkty. Pro udržení dalšího vztahu s těmito potenciálními zákazníky, je nejlepší dostat jejich emailovou adresu. To lze dělat tím, že jim například nabídnete váš volný informační bulletin, nebo volné stažení nějakého zajímavého produktu, nebo e-booku. Dostanete tak šanci zasílat těmto návštěvníkům vaše aktualizace, a nové informace. Vytvoříte vztah mezi nimi a vámi a posílíte jejich důvěru k vám a k vašim produktům.

O používání opt-in nabídek mluvíme v jiné části této e-knihy, ale i zde je nutné připomenout tuto formu pro zkvalitnění marketingu prodeje vašich produktů. Vaše dobrá opt-in nabídka, by vlastně měla být zahrnuta na každé vaší stránce.

Sedmý základní prvek – doporučení

Nejlepším způsobem jak prokázat, že váš produkt doopravdy pracuje a poskytuje vámi uváděné výhody, jsou doporučení od vašich spokojených zákazníků. Vložení doporučení od spokojeného zákazníka, s jeho emailovou adresou, nebo URL stránky jeho obchodu a případně i s jeho fotografií, nesmírně přidá na hodnotě vašeho produktu.

Na každou vaši prodejní stránku byste měli vložit 2-3 doporučení, v kterých vaši spokojeni zákazníci stručně uvedou, jak se použití vašeho produktu kladně odrazilo v jejich životě. I když uvedete na prodejní stránce tato doporučení, je dobré mít vyhotovenou jednu samostatnou stránku, pouze se všemi doporučeními od vašich spokojených zákazníku. Na prodejní stránku pak vložit odkaz na tuto vaši stránku.

Osmý základní prvek – stránka „O nás“

Většina lidí poměrně dlouho váhá kupovat nějaké produkty on-line. Ve světě je to již s nákupy on-line podstatně lepší, bohužel u nás se tento trend teprve rozvíjí. Lidé jsou zvyklí při kupování být tváří v tvář prodávajícímu. Při nákupech on-line jim toto chybí.

Nejlepší způsob, jak nahradit tento nedostatek, je vytvořit stránku „O nás“, která poskytne dostatek informací o prodejci, jeho společnosti, případně osazenstvu, včetně možného doplnění fotografiemi. Toto bude mít velký vliv, zejména na váhající možné zákazníky, kteří návštěvou této stránky se uklidní, když uvidí, že komunikují se skutečnou osobou.

Devátý základní prvek – FAQ stránka otázek a odpovědí

Dobrým nápadem pro urychlení komunikace mezi návštěvníkem vaši stránky a vámi, je vytvoření stránek „Časté dotazy“ (FAQ). Do této stránky můžete vložit otázky, jenž předpokládáte, že by váš návštěvník mohl mít a okamžité odpovědi na ně. Připravit soubor otázek není až tak složité. Vžijte se do role úplně cizího člověka, který si otevřel vaši stránku a o vašem produktu neví zhola nic.

Zhotovení takové stránky a umístění odkazu na ni na vaši prodejní stránku umožní potenciálnímu zákazníkovi rychle zjistit podrobnosti o vámi nabízeném produktu, aniž by vás musel kontaktovat emailem a čekat den-dva na případnou odpověď.

Desátý základní prvek – kontaktní informace

Jedním z požadavků na úspěšné uzavření vašeho prodeje, je umístění vašich osobních dat přímo na prodejní stránku. To by mělo obsahovat vaše plné jméno, poštovní adresu společnosti a čísla telefonu a faxu. Stránky, kde je v závěru uvedená pouze emailová adresa, apriori budí nedůvěru v prodávajícího, buď jako neprofesionální, nebo dokonce možná podvodnou společnost, která se skrývá za anonymní emailovou adresu.

Závěrem k této části

Najděte si dostatek času pro prohlížení stránek podobných obchodů jako máte vy, včetně vašich konkurentů. Porovnávejte své stránky s jejich stránkami a hledejte, kde udělat nějaké zlepšení.

Poté co uděláte změny k lepšímu, požádejte několik vašich přátel, aby si otevřeli a prohlédli vaše stránky. Jak dlouho bude trvat, než se tyto načtou, jak rychle budou fungovat převody na jiné vaše stránky z odkazů na prodejní stránce a zpětná vazba? Vyslechnete si pak jejich názory na celkovou úpravu, grafiku, navigaci atd. Poté zvažujte jejich připomínky a poznatky a dělejte případné opravy. Pamatujte, čím jednodušší a uživatelsky přívětivé bude vaše prodejní místo, tím více obchodů dostanete. Proto vždy přemýšlejte co lze ještě na vašich stránkách upravit a vylepšit.

Několik užitečných nástrojů ke kontrole vaši stránky:

WebSiteOptimization.com Analyzátor internetových stránek. Webový nástroj, který vám zjistí dobu načítání vašich stránek a ukáže problémy, které způsobují pomalost načtení.
WebGraphicsOptimizer. Prostředek k optimalizaci obrazů a bannerů umístěných na stránkách.
AnyBrowser. Nástroj, který vám ukáže jak se celá vaše stránka zobrazí v hlavním prohlížeči.
NetMechanic. Tento nástroj vám sdělí podrobnou informaci a radu, jak zlepšit váš výkon, včetně webmasterských tipů a informací jak kontrolovat váš server.

Publikuje

Vladimír Mikuša

Tento článek je možné jako celek volně publikovat za předpokladu zveřejnění autora a URL adres v patičce stránky pod čarou.

Napsat komentář

TRANSLATE

BelarusianCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFinnishFrenchGermanHungarianIrishMacedonianNorwegianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwedishUkrainian

Úvodní stránka

Kategorie

Archiv

Listopad 2017
Po Út St Čt So Ne
« Kvě    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Login

Video Web Wizard

Upgrade your Flash Player to version 8 to view this video! (Click here for the download)

Convert videos to web format

Porozumět Responderům

Porozumět autoresponderům

Nová e-kniha Porozumět autoresponderům spolu s 16 softwarovými produkty, grafikou a šablonami. Jen klik na obrázek a ZDARMA stáhnout!