05-Obsah stránky 1

V této části se můžete podívat na několik základních pravidel, co by neměla obsahovat vaše stránka, jejíchž dodržení vám přinese velkou šanci na zvýšení vašich prodejů až o 60% a více. Podívejte se na vaše prodejní stránky a zvažte, zda budete potřebovat komplexní přepracování, nebo možná jen pár úprav.

Napřed se podíváme na čtyři velké omyly, kterých se velmi často dopouští řada podnikatelů při stavbě své prodejní stránky. Tyto chyby se vám možná budou zdát jako podružné, ale ve skutečnosti mohou velmi negativně ovlivnit úspěch vašeho podniku. Poté společně probereme vrchol 10 základních elementů, které by každá prodejní stránka měla obsahovat. Nakonec této statě dostanete seznam několika užitečných prostředků, které můžete používat k optimalizaci vaši stránky.

Základní omyly, kterých se dopouští návrháři prodejních stránek.

Jestliže chcete být on-line úspěšní, vaši prodejní stránku musíte stavět s vědomím, že bude sloužit potřebám vašich návštěvníků v přátelském duchu. Jen velmi málo lidí přemýšlí v tomto duchu, když plánují stavbu jejich prodejní stránky.

Velmi důležitým pravidlem pro stavbu prodejní stránky je tuto co nejvíce ZJEDNODUŠIT, ZJEDNODUŠIT. Stránka by se měla rychle načíst a informace na vaši stránce by měly být snadno srozumitelné, tak aby návštěvníci vaší stránky nemuseli dlouho přemýšlet a hádat, co jim vlastně chcete říct a nabídnout. S tímto vědomím se podívejme na nejčastější omyly, kterých dopouštějí se někteří návrháři stránek.

První velký omyl – pokus o oslnění návštěvníka, místo prodávání produktu.

Mnoho nových majitelů stránek chce, aby jejich stránka co nejvíce zaujala. Myslí si, že vložením prvků různé třpytivé grafiky, flashe, animací zvýší pozornost návštěvníka. To sice může být částečně pravda, ale často tyto animace ruší návštěvníka a odrazují od toho, aby si důkladně prohlédl to co mu hlavně nabízíte – hodnotu vašeho produktu.

Nikdy nenahrazujte obsah vaši stránky nějakými na pohled krásnými obrázky, které se přímo nevztahují k vaši konkrétní nabídce. Jestliže se vámi použitá grafika nevztahuje přímo k vašemu produktu, nemá co dělat na stránce. To je jednoduché.

Je hezké, když chcete na návštěvníka zapůsobit vašimi technickými znalostmi tím, že zahrnete na stránku množství bannerů a obrázků se spojením na jiná vaše místa, ale příliš mnoho vizuální změti vypadá neprofesionálně a může zničit důvěru ve váš podnik. Navíc, jestliže použitá grafika přímo nesouvisí s vašim produktem, to jen zastíní vaši hlavní zprávu.

Zbytečné flash produkty a animace značně prodlužují načtení vaší stránky. Jestliže váš návštěvník musí dlouho čekat než se zastaví vaše okázalá flash prezentace, nebo hledat místo jak ji zastavit aby pronikl k jádru vaší nabídky, ve většině případů zavře stránku a je nenávratně pryč.

Věřte tomu, nebo ne, průzkumy a studie prokázaly, že návštěvníci při prvním otevření stránky tuto otevírají v průměru jen na pouhých 10 sekund, než se rozhodnou, zda se podívat na celou stránku, nebo tuto zavřít. Tak proč plýtvat tímto cenným časem zařazením nesmyslných flash, nebo animací.

Nejlepším způsobem je postavit jednoduchou čistou stránku s použitím dvou, nebo tří barev a jednoho nebo dvou fontů pro celou stránku. Vyhýbejte se používat pozadí příliš barevné, nebo s různými vzory. Většina si myslí, že to mluví o profesionalitě, ale opak je pravdou, taková pozadí jsou rušivým elementem při čtení hlavní části vaší stránky. Držet na celé stránce stejný formát a barvu pro odkazová spojení. Lidé jsou většinou zvyklý, že tyto linky jsou v modré barvě a podtrženy. Tato pravidla se možná někomu z vás budou zdát jako málo působivý design, ale pravdou je, že fungují a přináší výsledky.

Druhý omyl – stavba příliš rozsáhlého obchodního místa.

Jedna z největších chyb, které se mnoho lidí dopouští, je že budují masivní multi-stránkové prodejní místo, které pak vezme moře času k prohlédnutí. Dlouholetá studia ukázala, že 30% až 60% návštěvníků když na stránce vidí příliš mnoho odkazů na další a další stránku, opouští toto místo.

Vždy se snažte při stavbě vašeho prodejního místa maximálně omezit počet stránek, které se vztahují k vaši nabídce. Jestliže prodáváte 10, nebo méně produktů, zahrňte je všechny na vaši hlavní prodejní stránku. Proč dělat pro každý produkt zvláštní stránku a do prodejní stránky vkládat jen odkazy? Pamatujte si, každé zbytečné kliknutí navíc ztrácí prodeje. Jestliže nemůžete uvést všechny produkty na jednu stránku, seskupte je do kategorií a ukázat každou kategorií na její vlastní stránce, místo toho abyste dělali zvláštní stránku pro každý produkt.

Kdekoli můžete, snažte se redukovat počet stránek a množství informací na vašich stránkách. Čím více souborů, zejména grafických, stránka obsahuje, tím déle se načte. Snažte se místo grafiky používat různobarevné textové odkazy a upozornění. Jestliže již musíte použít grafiku, používejte malé soubory. Příliš mnoho lidí dělá chybu vložením velkých obrázků na své stránky i když to není nutné. Přece vám vždy musí stačit malý obrázek a pro ty co si ho chtějí prohlédnout vložit do něj odkaz na zvětšeninu.

Nezapomínejte! Máte jen 10 sekund na upoutání pozornosti. Čím déle se bude vaše stránka načítat, tím menší pravděpodobnost, že váš návštěvník počká a stránku rovnou nezavře.

Třetí omyl – matoucí navigace.

Někteří weboví návrháři se rádi chlubí svým uměním vytvářet nové a různé způsoby jak projít jejich multi-stránkovým místem. Schovávají spojení s odkazy pod různé ikony a obrázky, aby donutili uživatele přejet myší přes grafiku kvůli efektu, který to vyvolá. To sice může být na pohled krásné, ale rozhodně to neulehčí návštěvníkům rychle objevit to, co na stránce hledají.

Jiní návrháři při stavbě stránek vkládají jejich navigační lišty na každou stránku někam jinam, nebo používají různé typy navigačních lišt a značek. To může být velmi matoucí a pro návštěvníka složité v jeho orientaci. Uvědomte si, že navigační lišty jsou jako dopravní značky. Aby byly efektivní, musí být na všech stránkách stejné a snadno pochopitelné.

Nejlepším způsobem, jak dělat vaši navigaci je dělat to maximálně jednoduché a srozumitelné. Na pohled to sice může vypadat jako nudné a neoriginální, ale má to svůj kladný účinek. Lidé nechtějí bloudit vašimi stránkami, nechtějí hledat jak se dostat k jádru informací. Naopak, oni chtějí a potřebují najít naprosto jednoduchou a srozumitelnou cestu. Jinak klik a jdou jinam.

Čtvrtý omyl – Uložení vaši základní informace příliš hluboko uvnitř stránky

Web surfaři jsou většinou velmi netrpěliví lidé. Nechtějí ztrácet jejich drahocenný čas zdlouhavým hledáním toho co chtějí najít na vašich stránkách. Podle průzkumu trhu udělaného nedávno výzkumnou společností Garner Group, více jak 50% web prodejů bylo ztraceno, protože návštěvníci stránek nemohli rychle najít to co hledali. Jestliže jste vaši hlavní informaci uložili někam hluboko uvnitř vaši stránky, automaticky přicházíte o 50% vašich prodejů.

Vaše internetové místo by mělo být jako noviny. Všechny opravdu důležité informace o vašem produktu, nebo službě a zejména zdůvodnění, jak to prospěje lidem, by mělo být mezi prvním co návštěvník stránky uvidí. To je nejlepší způsob jak ho zaujmout, aby četl dál.

Jestliže máte pouhých 10 sekund abyste přiměli návštěvníka prohlédnout celou stránku, nežádejte po něm, aby mrhal svým časem rolováním vaší stránky, pokud chce vidět jaké výhody mu nabízíte, když koupí váš produkt. Lidé nemají zájem vynakládat zvláštní námahu, aby zjistili co vlastně nabízíte. Vy musíte být ten, který jim tuto informaci podá co nejrychleji.

Publikuje

Vladimír Mikuša

Tento článek je možné jako celek volně publikovat za předpokladu zveřejnění autora a URL adres v patičce stránky pod čarou.

Napsat komentář

TRANSLATE

BelarusianCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFinnishFrenchGermanHungarianIrishMacedonianNorwegianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwedishUkrainian

Úvodní stránka

Kategorie

Archiv

Listopad 2017
Po Út St Čt So Ne
« Kvě    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Login

Video Web Wizard

Upgrade your Flash Player to version 8 to view this video! (Click here for the download)

Convert videos to web format

Porozumět Responderům

Porozumět autoresponderům

Nová e-kniha Porozumět autoresponderům spolu s 16 softwarovými produkty, grafikou a šablonami. Jen klik na obrázek a ZDARMA stáhnout!