04-Stavba stránky

Samotný fakt, že máte dobrý produkt, ještě neznamená, že vám sám o sebe přinese peníze. Každý i ten sebelepší produkt se v prvé řadě musí PRODÁVAT. Pokud to chcete úspěšně dělat potřebujete zřídit nějaký „obchod“ na Pavučině, kde můžete váš produkt umístit, inzerovat, zobrazovat a dostávat za něj peníze. Je úplně jedno, zda vašim produktem jsou informace, software, reklama, nebo jakékoliv fyzické produkty. Bez prodávání a kupování, žádný obchod neexistuje.

Ve fyzickém světě, aby obchodník mohl své produkty prodávat, musí s nimi nějakým způsobem seznámit širokou veřejnost. Kamenné obchody na to mají své výlohy, uvnitř obchodu regály s vystaveným zbožím a velmi často ještě doplňkovou reklamu s využitím všech prostředků reklamy.

Nejinak je to v obchodování na Internetu. I zde platí komerční pravidlo, pokud vaše produkty nikdo neuvidí, pokud jim nezajistíte dobrou reklamu, nemůžete nikomu prodat vůbec nic. Jak ale „vystavit“ váš produkt do nějaké krásné výlohy, jenž je umístěna na hlavní třídě velkoměsta a kolem ní projdou denně stovky lidí? Zejména, když si uvědomíte, že celý ten váš krásný produkt, kterému jste věnovali spoustu času, než jste ho dali dohromady, není žádná „pozlacená róba z butiku“, nebo nablýskaný Mercedes, ale jen pár kilobytů nějakého kódu, který nikdo nevidí a který je uložen v nějakém serverovém počítači.

Naštěstí pro každého obchodníka na pavučině, Internet i zde nabízí celou řadu řešení. Jak prodávat a kde najít „tu krásnou výlohu na hlavní třídě“ se můžete dozvědět v dalších článcích. Abychom měli možnost ukázat jaký produkt nabízíme k prodeji, musíme ten „digitální kód“ nějak „zhmotnit“ – vytvořit si webovou stránku. Ta nám nahradí, ve fyzickém světě obvyklé reklamní plakáty, reklamní časopisy atd.

Teď pravděpodobně mnoho z vás začne v duchu spílat a pro sebe říkat. Jak si mám vytvořit vlastní stránky, když o tom nevím vůbec nic. Na to je jediná odpověď, tak se to naučte. Samozřejmě máte ještě další šanci, nechat si to udělat. V CZ a SK jsou stovky společností a jednotlivců, kteří rádi vezmou vaši zakázku a vyprodukují vám super stránky. Vše OK, až na jednu maličkost. Zdarma vám to asi nikdo neudělá, takže si připravte pěkný balíček peněz. Pokud jich máte dostatek, žádný problém, pokud ne, musíte se to naučit.

Ve světě existují stovky společností a stovky stránek, kde si zdarma můžete stáhnout vše, co je k tomu potřebné. Má to jeden háček, skoro vše je v angličtině. Kdo z vás umíte slušně anglicky, nebo máte dobrý překladač, můžete se podívat na URL adresu: /www.w3schools.com. Je tam opravdu vše, co se týče stavby stránek. Pro všechny i ty anglicky mluvící, však velmi doporučuji podívat se na český server Dušana Janovského www.jakpsatweb.cz. Jsou to stránky psány velmi srozumitelnou češtinou (tzv. polopaticky), najdete tam vše od základů HTML, vysvětlení všech možných značek, názvosloví, způsobů psaní, vkládání obrázků, tabulek, prostě vše, co úplný začátečník potřebuje k tomu, aby si dokázal postavit vlastní slušnou stránku.

Jistěže to není a nebude jednoduché vše rychle pochopit a naučit se. Vzpomeňte si však na další pravidlo, o kterém jsme již mluvili, co obchodování na Internetu vyžaduje – „Investice času“. Samozřejmě je to jen na vás a na tom, jak dalece se chcete svému podnikání na pavučině věnovat. Pro ty, co jim stačí k jejich spokojenosti příjem emailů od mailingových společností, nebo občas kliknout na nějaký reklamní banner a inkasovat 0,03 dolaru, ti se nemusí učit stavět svou stránku, protože ji nepotřebují.

Pro ty z vás, co to myslí se svým podnikem na pavučině vážně, není nikdy na škodu zvládnout i tuto problematiku, i když třeba ji hned nebudou potřebovat. Vždyť i zde platí zákon, co se kdy v životě naučím není nikdy na škodu a nikdy nevím, kdy to budu potřebovat. A věřte mi, ten pocit zadost učinění, když si postavíte svou první vlastní stránku a sami sobě si řeknete, tak jsem to přece zvládl, to stojí za trochu času a námahy. Vím to z vlastní zkušenosti. V dalších článcích se dozvíte něco o tom, kde najít tu krásnou „výlohu na hlavní třídě velkoměsta“, kam si svůj „vynikající produkt“ vystavíte, aby ho vidělo co nejvíce lidi. A nejen vidělo, ale také koupilo.

Publikuje

Vladimír Mikuša

Tento článek je možné jako celek volně publikovat za předpokladu zveřejnění autora a URL adresu v patičce stránky pod čarou.

Napsat komentář

TRANSLATE

BelarusianCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFinnishFrenchGermanHungarianIrishMacedonianNorwegianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwedishUkrainian

Úvodní stránka

Kategorie

Archiv

Září 2017
Po Út St Čt So Ne
« Kvě    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Login

Video Web Wizard

Upgrade your Flash Player to version 8 to view this video! (Click here for the download)

Convert videos to web format

Porozumět Responderům

Porozumět autoresponderům

Nová e-kniha Porozumět autoresponderům spolu s 16 softwarovými produkty, grafikou a šablonami. Jen klik na obrázek a ZDARMA stáhnout!