02-Google

Největší vyhledávač na Internetu – Google

Přibližně před deseti léty malá skupina podnikatelů v počtu 10 lidí otevřela webový vyhledávací nástroj. Dnes tento nástroj přitahuje více jak 82 miliónů návštěvníků měsíčně. Samozřejmě, nástroj o kterém píši je Google.

Návštěvníci Google mohou dnes zpřístupňovat toto místo ve více jak 100 jazycích. Výsledkem hledání je více jak 8 miliard indexovaných internetových stránek a přes 1 miliardu obrazů. Přitom více jak 50% návštěvníků Google jsou lidé mimo USA.

Google má velmi působivé finanční údaje. V polovině srpna 2004 se jejich akcie pohybovaly v hodnotě kolem $85, za necelý rok však stouply na $300. Google vykázal jen v prvním čtvrtletí 2006 zisk přes jednu miliardu dolarů. Počet zaměstnanců z původních 10 se dnes zvedl na více jak 3000 lidí.

Stejně, jak Google rostl ve finančních ukazatelích, stoupal i rozsah jeho služeb, přičemž jeho krédo – vždy dělat vše perfektně a spolehlivě, zůstalo zachováno. Jestliže jste se ještě nikdy nepodívali na všechny odkazy jenž jsou na hlavní stránce Google, přicházíte o mnoho dobrých nástrojů, které Google nabízí všem k podpoře jejich obchodů.

Přesto tento fakt, že Google nabízí širokou paletu služeb, většina lidí využívá pouze jeho hlavní službu – vyhledávání. Pojďme se spolu podívat, co vše nám Google nabízí.

Nejznámějších šest služeb jenž poskytuje Google najdeme přímo v odkazech na jeho hlavní stránce. Jenomže to zdaleka není vše. Půjdete-li trochu do hloubky dostanete se k dalším velmi cenným nástrojům a službám, které mnoho lidí nezná a které vám mohou být nápomocné pro vedení vašeho obchodu.

Webový vyhledávač – www.google.com . Toto je služba, kterou určitě zná každý podnikatel na Internetu. Google dokázal spojit sílu mnoha počítačů indexovat přes 8 miliard stránek a s použitím jeho vlastní metody určovat závažnost každé stránky. Když vložíte klíčové slovo do vyhledávacího boxu, Google prohlédne stránky a vloží do výpisu podle závažnosti a důležitosti jejich obsahu.

Obrazy – www.images.google.com Google eviduje ve své databázi přes jednu miliardu obrazů. Vyhledávání těchto je na stejném principu, jak vyhledávání stránek. Vložíte klíčové slovo pro nějaký obraz a obratem obdržíte miniatury obrazů odpovídající klíčovému slovu. Přitom každý obraz má odkaz na původní stránku, kde si můžete prohlédnout zvětšeninu. Toto vám může ušetřit tuny času při hledání obrázku, který zrovna potřebujete na svou stránku.

Poznámka: Před stažením se vždy musíte ujistit, zda obraz není chráněný autorským právem. Obráceně, jestliže některý z vašich obrazů máte chráněný vašim autorským právem a nepřejete si, aby byl zveřejňován ve výsledcích hledání, stačí dát požadavek na www.google.com/remove k odstranění.

Skupiny-www.groups-beta.google.com Registraci k diskusním skupinám u Google můžete najít společenství lidí, kteří diskutují o různých tématech na Internetu. Toto je velká cesta jak objevit v čem jsou ostatní lidé zainteresování a jak by to pomohlo vašemu obchodu. Navíc zde můžete najít od ostatních členů skupiny mnoho myšlenek pro nové produkty a trhy. Dozvíte se o problémech ostatních a jejich řešení, což se může vztahovat na úplně stejné problémy jako máte vy.

Zprávy – www.news.google.com Google zprávy jsou velmi dobrou cestou jak být informován o všech nejnovějších novinkách na pavučině. Můžete sledovat vývoj některých příběhů v čase a dělat z toho závěry pro svou práci. Google zprávy vám mohou být velmi užitečné pro váš výzkum stran prodejnosti vašich produktů.

Froogle – www.froogle.google.com Froogle je vyhledávací nástroj, který je jen pro produkty v on-line prodejích. Tento nástroj je velkou pomocí kupcům najít internetové místo, kde mohou on-line nakupovat věcí, které potřebují. Výsledky hledání jsou úplně automatizovány, jinými slovy, prodejci nemohou zakoupit ve výpisech vyšší pozice, placením Google více peněz, než konkurence. Jestliže nemáte své internetové místo v tomto vyhledávači, doporučuji urychleně udělat. Tam jsou lidé, kteří neustále hledají on-line prodejné produkty.

Místní – www.local.google.com Google Místní, je rychlý způsob jak limitovat vaše výsledky hledání k nějaké specifické oblasti. Při otevření stránky „Místní“ obdržíte dva vyhledávací boxy označené „Co“ a „Kde“. Zde můžete velmi snadno a rychle hledat něco jako místní dodavatelé a najít potenciální obchodní kontakty. V dubnu 2006 začlenil Google „Místní hledání“ do 3D mapové technologie, která přidá každému podniku „vlajku“ na mapě a ta doprovází výsledky hledání. Obchody, které jsou zahrnuty ve výsledcích hledání jsou vesměs ty, které již byly indexovány prostřednictvím Google vyhledávače.

Pamatujte si filosofii Google. „Zájem o uživatele a všichni ostatní se připojí a budou následovat.“ Každý krok vašeho podnikání by se měl řídit touto filosofii. Dělat ve vašem obchodě vše pro vyřešení všech možných problémů vašeho zákazníka. Služby a nástroje od Google vám v tom mohou hodně pomáhat.

Mnoho úspěchů

Publikuje

Vladimír Mikuša

Tento článek je možné jako celek volně publikovat za předpokladu zveřejnění autora a URL adres v patičce stránky pod čarou.

Napsat komentář

TRANSLATE

BelarusianCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFinnishFrenchGermanHungarianIrishMacedonianNorwegianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwedishUkrainian

Úvodní stránka

Kategorie

Archiv

Září 2017
Po Út St Čt So Ne
« Kvě    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Login

Video Web Wizard

Upgrade your Flash Player to version 8 to view this video! (Click here for the download)

Convert videos to web format

Porozumět Responderům

Porozumět autoresponderům

Nová e-kniha Porozumět autoresponderům spolu s 16 softwarovými produkty, grafikou a šablonami. Jen klik na obrázek a ZDARMA stáhnout!